Civ 4 Beyond the Sword

Hobbi blog a Civilization 4 - Beyond the Sword játékról.

Friss topikok

  • Csobodaj: @Joey Greco: Jó mulatást! _D (2014.08.22. 07:40) Counquest 1. rész
  • Joey Greco: várjuk :D nem uszód meg a rajongókat ! :D :P (2014.07.17. 18:56) Ma is tanulunk valamit
  • Flashmob: @Csobodaj: Szívesen, aztán készüljenek azok a videók! :) (2014.07.16. 14:08) Civ for Dummies
  • Csobodaj: @Joey Greco: Na, ennek örülök, ha tudok olyat mondani ami érdekes, mert így van igazán értelme a b... (2014.07.15. 09:45) Így neveld a gazdaságod
  • Joey Greco: Jó volt.:) Grat a győzelemhez !! Ilyen még jöhet. (2014.07.11. 14:24) Vlogger lettem!

Tudod mi az a Stele?

2014.02.24. 13:16 Csobodaj

Szó szerinti fordításban sírkő és jelölhet sírhelyet is, ám ez nem takarja a teljes igazságot. A stele-k jellemzően kőből készült építmények esetleg fával megtámogatva, melyek legfontosabb tulajdonsága, hogy magasabbak mint a szélességük, ebből adódóan torony alakúak. Rajzok, faragványok  és feliratok találhatóak rajtuk. Több civilizáció is használt ilyen építményeket területük határainak jelzésére is, mint például az obeliszkeket. Az egyik jellegzetes stele pl. ez:

Ezt Etiópia egyik uralkodója (nem világos melyik) építtette a IV. század környékén. Milyen meglepő, hogy az Etiópok speciális épülete ez, a monumentet cseréli le. Elsőre nem tűnik nagyon durvának, +25% a kultúrára, de ha belegondolunk, hogy ezt a játék elejétől pumpálhatja a városba, nos akkor elgondolkodtató, hogy mégsem olyan haszontalan.

Így aztán, mikor egy este kezdtem egy új játékot és mivel általában randomra állítom, hogy kikkel legyek, felvontam a szemöldököm mikor az Etiópokat kaptam. Lelkesedésem hamar lelohadt, mert elég gagyinak tűnő kezdőpozit kaptam, de azért ledobtam pár várost, hogy mégse legyen az, hogy rögtön megfutamodok. Teltek múltak a körök és hirtelen egy Stonhenge birtokos lettem, és ez azt eredményezte ugye, hogy minden városban lett egy ingyen Stele. És akkor elkezdett futni a szekér. Szépen nőtt az országom, egyre nagyobb és nagyobb területek terpeszkedtem, mert a Stele-k csak úgy nyomták kifele a határaimat. Sikerült ráadásul a kontinenset két részre osztanom egy gyors északi terjeszkedéssel így balomon az Amcsik és a Koreaiak, jobbomon a Perzsák és a Malik. Jól jött, hogy a tőlem balra lévők felvették a buddhizmust aminek az alapítása az enyém volt, míg többi részen a hindu vallás terjedt, így volt egy szövetséget nyújtó alap köztünk. Szépen folytak a dolgok a medrükben, és bár a Malik megelőztek egy kicsit mert én a puskaporra hajtva beáldoztam minden mást. Így aztán én találtam fel elöször a puskaport és így a játék egyik legjobb egysége elérhetővé vált számomra, az Oromo  Warrior.

Mivel Etiópiáról mindenkinek az éhező kisgyerekek jutnak az eszébe, nem sokan tudják, hogy a XX. századig Etiópia egy sikeres országnak volt mondható, háborúiból rendszerint győztesen került ki, vallásilag kevéssé volt megosztott pl. egy része az Oromo nevezetű törzsek sokasága akik ma is igen nagy hányadát teszik ki az ország lakosságának sikeresen ellenálltak az Iszlám agresszív terjeszkedésének miközben a keresztény Európa éppen nyögte azt. Gondolom ezért adnak a játék közepén egy ennyire erős egységet az Etióppal játszók kezébe. Ez a egység a sima muskétást (nem téveszd össze a francia muskétással) cseréli le, és ad egy olyan egységet aki eleve +2 First Strikkal indul. Ha van barak akkor még egyet kap kezdéskor és innen már igazán komoly ütőerőt tud képviselni mind védekezésben mind támadásban. Ha te vagy az első a puskaporral akkor hirtelen neked lesz a legerősebb egységed a játékban kb. 50-60 körig biztosan.

Szóval neki is álltam egy stratégiai ponton elfoglaltam pár Perzsa várost, felvirágoztattam a hátországom, ekkor váratlanul előkerült északon Ülő Bika és hadat üzent. Fényes győzelmet arattam és a hadi sarcból tovább fejlesztettem a hadseregem, és így neki tudtam menni a Maliknak. Mindezt Emperor fokozatban. Utána töretlenül hajtottam a világuralom felé, majd fájdalom, de kifagyott a gépem. Sajnos túl gyenge ehhez... :( Mivel az látszik, hogy max. rekordbeállítás lesz a dologból, nem erőltetem tovább, de a mentés megvan, ha egyszer lesz egy jobb gépem lejátszom.

A bejegyzés trackback címe:

https://civ4bts.blog.hu/api/trackback/id/tr935830429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása