Civ 4 Beyond the Sword

Hobbi blog a Civilization 4 - Beyond the Sword játékról.

Friss topikok

  • Csobodaj: @Joey Greco: Jó mulatást! _D (2014.08.22. 07:40) Counquest 1. rész
  • Joey Greco: várjuk :D nem uszód meg a rajongókat ! :D :P (2014.07.17. 18:56) Ma is tanulunk valamit
  • Flashmob: @Csobodaj: Szívesen, aztán készüljenek azok a videók! :) (2014.07.16. 14:08) Civ for Dummies
  • Csobodaj: @Joey Greco: Na, ennek örülök, ha tudok olyat mondani ami érdekes, mert így van igazán értelme a b... (2014.07.15. 09:45) Így neveld a gazdaságod
  • Joey Greco: Jó volt.:) Grat a győzelemhez !! Ilyen még jöhet. (2014.07.11. 14:24) Vlogger lettem!

Civics-ekről III. rész

2014.02.17. 15:01 Csobodaj

Betegség miatt nem volt erőm írni, de most újult erővel folytatom.

Lezavarom gyorsan a maradék civicseket.

A munkaerő piac szabályzás is a kormányzati fogások közé tartozik. A leggyengébb talán a Jobbágyság, nagyon ritka az a szituáció mikor munkások hatékonysága miatt érdemes ebbe a formába váltani de elképzelhető. Szívemnek nem kedves ugyan a kaszt rendszer ezt már említettem, de vitathatatlan ereje van. Főleg akkor ha reprezentáció van mellé, mert akkor iszonyatosan sok tudomány folyhat be kvázi ingyen. Rabszolgasággal sokat kísérleteztem és az a véleményem, hogy akkor éri meg ha egyszerűen olyan sok a népesség hogy nem bírjuk kordában tartani a lázongást, egyszer még azt is kipróbáltam, hogy az ipari forradalomnál váltottam ebbe a civicsbe. Szabály szerű vérengzést rendeztem az országban, és bár körök alatt meg voltak a gyárak és az erőművek, nem éreztem akkora lökésnek, hogy megérje. Az emancipációt meg egyszerűen nem lehet megkerülni azért nem szeretem. Egy idő után annyira követeli a nép, hogy át KELL váltani, ez nem túl jó a stratégia szempontjából, de jogos ha onnan nézem, hogy ha már más ország bevezette a saját népünk joggal lázong. Az emancipációtól nem is nagyon tudunk szabadulni, én általában beletörődök, hogy a future tech-ig az lesz. No, de aztán ... (erről majd külön írok).

Munkaerő piac Költség Szükséges technológia
Tribalism - Törzsi berendezkedés Alacsony Nincs
Alap forma nincsenek sem előnyei sem hátrányai.
Slavery - Rabszolgaság Közepes Bronze Working - Bronz megmunkálás
Feláldozható a városok lakossága a termelés befejezése érdekében.
Serfdom - Jobbágyság Alacsony Feudalism - Feudalizmus
A munlások 50%-kal gyosabban építenek.
Caste System - Kaszt rendszer Közepes Code of Laws - Törvénykezés
Bármennyi művész, tudós és kereskedő specialista lehet városonként.
Emancipation - Emancipáció Alacsony Democracy - Demokrácia
A hamlet, cottage és a village 100%-kal gyorsabban növekszik. Büntetés azoktól a civilizációktól ahol nincs emancipáció!

A gazdasági berendezkedéseket szinte végig kell zongorázni úgy ahogy beadja. Kivétel az Államosítás. Kicsit kilóg ugyanis a sorból, erősnek tűnik de a vállalatok hiánya annyira kemény érvágás, hogy szinte alig használom. A Merkantilizmus nagyot tud szólni, főleg reprezentációval, de ezt már leírtam párszor. Amint lehetséges fontoljuk meg erősen Környezetvédelem bevezetését, mert nagyon nagy népesség növekedést tud hozni. Ha meg van hozzá a tömegközlekedés az rögtön +10 egészség városonként ami olyan mintha plusz 10 kaja lenne hirtelen a városban, csak győzzük féken tartani a kedves polgárokat.

Gazdasági rendszer Költség Szükséges technológia
Decentralization - Decentralizáltság Alacsony Nincs
Alap forma nincsenek sem előnyei sem hátrányai.
Mercantilism - Merkantilizmus Közepes Banking - Bank
Plusz 1 ingyen enes specialista a városokban. Nincsenek idegen országba kereskedelem.
Free Market - Szabad piac Közepes Economics - Közgazdaságtan
Plusz egy kereskedelmi útvonal városonként, -25% fenntartási költség a vállalatoktól.
State Property - Államosítás Alacsony Communism - Kommunizmus
Nincs fenntartási költség bünti a távolságból. +1 kaja a workshopokból aés a watermill-ből. +10% termelés városonként. A vállalatoknak nincs hatásuk.
Environmentalism - Környezetvédelem Közepes Medicine - Orvoslás
Plusz 6 egészség városonként. +25% fenntartási költség a vállalatoktól. +2 egészség a tömeg közlekedéstől. +2 pénz a windmills és a forrest preserves-ből.

A vallási formák azok amikkel a legtöbbet szoktam variálni. Szinte mindig éppen az aktuális helyzethez kell igazítani. Van, hogy megéri Szervezett vallást választani csak azért, hogy térítőket tudjunk gyártani bárhol ahol bármelyik vallás jelen van. A vallások amúgy egy külön posztot megérnek, elsőre nem látszik a játékban de nehezebb fokozatokban élet-halál kérdése lehet, hogy vallást alapítsunk akár többet is. A Pacifizmust akkor érdemes bedobni mikor 70-80 körre vagyunk a Nagy Személy születésétől több városban, ugyanis majdnem a felére csökkentjük így a születésükig hátralévő köröket. Amúgy rómaiakkal a Fórum miatt, vagy Filozófikus vezetők estén szinte kötelező ha más vallási forma nem indokolt. A költségeket ugyan megdobja de azt ki kell tudni termelni, ha nem megy válts vissza nehézségi fokban (áááh, de nagyképű vagyok). Teokrácia egyértelműen háborúskodásra van, vagy ha valami furcsa oknál fogva nem akarjuk, hogy más vallás terjedjen mint az állami. A Vallás Szabadságban meg az a bónusz jó, hogy minden(!) a városban jelenlévő vallás dobja a boldogságot eggyel. 

Vallási forma: Költség Szükséges technológia
Paganism - Pogányság Alacsony Nincs
Alap forma nincsenek sem előnyei sem hátrányai.
Organized Religion - Szervezett vallás Magas Monotheism - Egyistenhit
Lehet térítőket építeni Monastery nélkül. +25% épületek építésére.
Theocracy - Teokrácia Közepes Theology - Teológia
Plusz kettő XP új egységeknek. Csak az állami vallás terjedhet az országban.
Pacifism - Pacifizmus Nincs Philosophy - Filozófia
Plusz 100% Nagy Személy születésére  városonként ahol az állami vallás jelen van. +1 arany fenntartási költség katonai egységenként.
Free Religion - Vallás szabdság Alacsony Liberalism - Liberalizmus
Nincs állami vallás, +1 boldogság a városokban vallásonként. +10% a fejlesztésre városonként.

No ezek volnának a civics-ek. Remélem egy két hasznos tippet már így is tudtam adni de majd írok kombókról is külön.

A bejegyzés trackback címe:

https://civ4bts.blog.hu/api/trackback/id/tr855818718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása